Články

K hromadné žalobě na Volkswagen se kvůli dieselgate připojí sedm tisíc Čechů

Společnost DieselGate, která zastupuje tuzemské zájemce o podání žaloby na německý koncern VW kvůli aféře dieselgate, sesbírala sedm tisíc přihlášek poškozených. Klienty přestane kvůli blížící se promlčecí lhůtě přijímat 31. srpna.
Více

Zlaté časy nafty skončily. Evropané na ni zanevřeli, nejen kvůli dieselgate

Budoucnost dieselových automobilů je temná. Co zprvu začalo jako skandál jednoho výrobce, se zvrtlo v trend, který je nyní patrný po celé Evropě. Zájem o naftové vozy nezadržitelně klesá, a to i na trzích, kde ještě diesel před pár lety dominoval.
Více

Další vyhánění dieselů v Německu, nechce je automobilový Stuttgart

Řidičům starších vozidel tankujících naftu se uzavírá další město. Poté, co jim Hamburk zakázal jízdu do dvou ulic, se od příštího roku přidá také Stuttgart. Zákazy vjezdu by mohly ovlivnit až třináct milionů německých dieselů.
Více

Už jen do září je možné uplatnit nároky v souvislosti s dieselgate

PRAHA – 19. června 2018 – Už jenom do září bude možné žalovat německý koncern VW v souvislosti s aférou diesegate bez rizika promlčení. 18. 9. 2018 totiž uplyne tříletá lhůta od vypuknutí skandálu. Připojit se k žalobě je možné kompletně online a to bezplatně. Společnost DieselGate již zaplatila za žalované soudní poplatek ve výši 1 829 625 Kč, které hradila z vlastních zdrojů a na nichž se klienti nepodíleli. V tuto chvíli společnost registruje zájem téměř 2 000 poškozených, kompletní dokumentaci k podání žaloby dodalo zhruba 700 klientů.
Více

Dieselgate nabírá na obrátkách: šéf Audi zatčen, VW souhlasí s pokutou 1 mld. EUR, akcie VW klesají

Německé úřady zadržely šéfa automobilky Audi Ruperta Stadlera v souvislosti s aférou kolem manipulací s emisemi, uvedla mateřská firma Volkswagen. Stadler byl podle prokuratury zatčen kvůli obavám ze zadržování důkazů.
Více

Proč má smysl žalovat původce aféry dieselgate

V záplavě mnoha protichůdných informací, které chrlí zpravodajské servery po celém světě uniká to podstatné z celé aféry. Proto bychom si to měli připomenout.
Více

První emisní zóny v německých městech. V Hamburku uzavřou dvě ulice.

Německý Spolkový správní soud zpřesnil pravidla zákazu vjezdu naftových vozů do měst. Rozlišuje mezi jednotlivými ulicemi, kde jej města mohou vyhlásit okamžitě, a zaváděním celých zakázaných zón, ke kterému mají přistupovat postupně podle stáří vozu a množství jím vypouštěných škodlivin.
Více

Dokumenty ze soudní pře odhalily, kolik TDI z Dieselgate po opravě skutečně zlobí

Němci od počátku tvrdí, že s novým softwarem má problém jen pár jedinců. Data z hromadné žaloby britských motoristů ale ukazují něco úplně jiného.
Více

Volkswagen po aféře dieselgate skladuje v USA statisíce aut. Kde se jenom dá

Už tři roky se automobilka Volkswagen potýká s následky aféry Dieselgate. Ta odhalila podvody s emisními limity. Firma teď statisíce vozů s vadným softwarem odkupuje – a odkládá je na obřích parkovištích. Co s nimi bude dál, nikdo neví.
Více

Ať si lidé dají diesely do pořádku, nebo je ve městech zakažme

Trávu seká Michal Vojtíšek starou kosou, do hustšího porostu si bere elektrický křovinořez. K benzínovým sekačkám nemá coby expert na emise spalovacích motorů důvěru. Sympatie tak nechová kvůli znečištění vzduchu ani k autům – a pro diesely to platí dvojnásob. Německé zákazy dieselů by podle něho dávaly smysl i v Česku, kde se spojují dva problémy dohromady.
Více

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?
Více

Jen co německé soudy povolily možnost omezit diesely, využívá toho první město - Hamburk

Hamburk je prvním německým městem, které se rozhodlo využít rozhodnutí spolkového správního soudu, podle něhož je zákaz jízdy dieselových aut v centrech přípustný. Už koncem dubna nebude možné se projet s diesely spadajícími do emisní kategorie Euro 6 a nižší po dvou hlavních ulicích v centru. Hamburk přitom není městem, které v Německu nejvíce překračuje limity pro koncentraci oxidů dusíku.
Více

O tolik levnější už jsou ojeté diesely v Německu. Je to rána a má být jen hůř

Očekávaný efekt německého soudního rozhodnutí se dostavil. Zájem zejména o starší dieselové vozy šel okamžitě ke dnu a podle analytiků má dále jen klesat.
Více

Úplný zákaz dieselů v německých městech? Připravte se na něj, vzkázal soud

Řidiči musí počítat se zákazy jízdy naftových aut v některých německých městech. Spolkový správní soud v Lipsku v úterý rozhodl, že tyto zákazy jsou právně přípustné. První zákazy jízdy by podle ochránců životního prostředí z organizace Deutsche Umwelthilfe, která případ iniciovala, mohly přijít už letos. Týkat se mohou až několika desítek měst.
Více

Česko chystá zákon o hromadných žalobách. Pomoci může v boji za lepší potraviny i proti podvodníkům

Aféra Dieselgate automobilky Volkswagen, dvojí kvalita potravin či třeba podvodné prodejní akce. Všude tady by se zřejmě mohly použít hromadné žaloby spotřebitelů vůči firmám. Zatím to možné není. Změnit by to mohl chystaný zákon, který v souladu s vládním programovým prohlášením připravuje ministerstvo spravedlnosti.
Více

V Česku roste počet žalob na Volkswagen kvůli Dieselgate. Vznikají proto speciální firmy

Ve středu 25. ledna dorazila na Obvodní soud pro Prahu 8 další žaloba majitelů aut, kterých se týká emisní skandál koncernu Volkswagen. Společnost DieselGate v ní žádá náhradu škody ve výši 24 milionů a 225 tisíc korun zhruba pro 200 poškozených. Současně HN potvrdila, že další žaloby budou pravděpodobně následovat.
Více

Dieselgate: cinknutá TDI po úpravě ztrácí výkon a chovají se hůř

Švédský magazín Teknikens Värld rozporuje tvrzení VW, že úpravy motorů v souvislosti s kauzou Dieselgate neovlivní výkon motoru.
Více

Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není dostatečná. Tuningové firmy mezitím nabízejí její odstranění.
Více