Názory

Přidejte svou zkušenost s Vaším vozem a pomozte tak ostatním uživatelům

Dobrý den, v rámci honby za snížení emisí dávají nový sw do svých vozidel všichni výrobci! Mám identickou zkušenost u svého Mercedesu. Nové sw zřejmě snižují obsah škodlivin, nicméně z uživatelského hlediska vedou ke zvýšení spotřeby, snížení výkonu a vyšší hlučnosti. Jak mi vysvětlil pán, který se motory zaobírá profesionálně celý život, výrobci jsou tlačeni dávat do motorů sw, pro který motory nebyly vyvinuty. Po přehrání cesta zpět v rámci autorizovaných servisů není, protože by za pár let z toho mohl vzniknout nový skandál a určitě by se našla skupina právníků, která by se toho ráda ujala :))) Nejsem odborník na motory, ale sám nechápu, jak může neustále zvyšování spotřeby nafty a močovina přispívat k ochraně prostředí...
Zdeněk
Dobrý den , mám Superb 2 , r.v 2011, motor 2.0tdi CFFB. Kvůli přehrání software parkovacího asistenta mi byl přehrán i software motoru. S autem jsem neměl žádné problémy. Poté mi auto začalo na volnoběh vibrovat, zvýšila se spotřeba skoro o 1l. Auto celkově divně zní a vůbec se mu nechce od spodních otáček jet. Regenerace cca co 300 Km s modrým dýmem za autem. Už jsem kvůli tomu nechal kontrolovat vstřiky, DPF, turbo. Od té doby je pro mě auto noční můrou. Původní software už mi nikdo nevrátí..není. Auto bylo navrženo pro původní software a ne pro tento, který někdo rychle poslal do oběhu, aby se vše zakrylo. Je to hnus
David
Hana M.: Mám 5 let VW Multivan 2.0 BiTDI. Po 200 000 vysoká spotřeba oleje (1L/800km) a podle VW nutnost výměny motoru vč. turb, EGR, DPF, kterou jsem podstoupil. Na základě žádosti mi VW servis měl vydat všechny vyndané díly, ale po výměně mi odmítá vydat EGR a DPF! Žádnou kulanci neposkytli, staré díly jim nepatří... Není to můj první konflikt s českým importérem VW. Vše vypadá hezky, ale české zastoupení se vám při řešení závažných problémů vysměje.
Honza
Dobrý den,přijde mi,ze mi ve VW i po podepsání s nesouhlasem o přehrání SW stejně přehráli. Naráz najedu místo 1000 km na nádrž jen 750 km,auto není tak živé jako předtím,dusí se,dsg řadí jak chce s prodlevami. Je možné nějak tento nový SW vrátit do původního stavu?
Tomáš
Dobrý deň, po výmene rozvodového remeňa a servisnom opatrení 23R6 vozidlo: - strata akcelerácie - zvýšená spotreba o 1L - trhavý chod motora na voľnobeh - otáčky voľnobežné 1050 pri prevádzkovej teplote - otáčky za studena 1200 - väčšia hlučnosť motora počas jazdy - strata výkonu - závada na EGR - občasné spustenie núdzového režimu Stav tachometra pred realiyáciou 207009 km Stavt achometra momentálne 208467 km Odporúčanie servisu výmena EGR
HUBU
Tak jsem u svého VW Passat 1.6 Tdi 2012 musel po 240 tis km měnit EGR. Auto od té doby bere o 1,2 L více než před výměnou.
Jiří Š
Priatelia musím sa aj ja podelit a nepríjemnú skúšenost, vlastním škoda octavia combi 2, rok výroby 2013, po zvolávacej akciii Diesel gate mám obrovské problémi z autom, pri regeneracii DPF filta sa dostáva nafta do oleja
Peter
Před rokem jsem si koupila WV Multivan 132 KW BI Turb, rok výroby 2011, stav tachometru 98 560 km. V nejmenovaném autobazaru mě ubezpečili a diagnostika také nic nenašla, že motor je v naprostém pořádku. Při nájezdu zhruba 40 000 km motor bere olej 2 L na 250 km . Po najetí zhruba dalších 10 000 km začal motor padat do nouzáku a brát ještě více oleje.Udělala jsem výměnu egr ventilu turba PDF filtru. Auto sice jezdí, nepadá do nouzáku, ale na nádrž nafty 5L oleje do motoru. Jsem zklamaná z WV.
Hana M.
Octavii jsem kupoval jako nový vůz a do doby přehrání SW jsem byl spokojen. Po přehrání se zvedla o 0,5 l spotřeba nafty, auto se mi zdá hlučnější a nově mi spíná ventilátor chladiče. A to i za nízkých ranních teplot po 10 km jízdy. Při dotazování v servisu mi sdělili, že si to auto vyhodnocuje samo, ale přesvědčivě to neznělo. Tak čekám, že to po cestě na dovolenou uvařím.
Marek
Po přečtení souvisejících článků bych chtěl sdělit, že mám podobnou zkušenost s "podivným" chováním mého vozu po úpravě SW. Při několikahodinové jízdě po dálnici v Rakousku mi náhle přešel motor do nouzového režimu. Sebemenší kopec znamenal pokles rychlosti až na 70km/h, což v noci na dálnici bylo velmi nepříjemné. Po dojezdu mi v servisu diagnostikovali závadu na chladiči zpětného vedení výfukových plynů. Oprava stála i po slevě na materiál celkem 16500Kč. Mám obavy, že se jedná o důsledek úpravy SW. Snad tato informace bude užitečná.
R.K.
PO PŘEHRÁNÍ SOFTWARU VOZIDLO NEMÁ TAKOVÝ VÝKON JAKO PŘED TÍM A ZVÝŠILA SE SPOTŘEBA PALIVA. OD TÉ DOBY JSEM BYL V SERVISU UŽ 5-KRÁT. SE ZÁVADOU FILTRU PEVNÝCH ČÁSTIC,EGR VENTILU A K TOMU SPOJENÉ DALŠÍ DVA VENTILY, VŠE V HODNOTĚ 28 000 KČ. POKAŽDÉ MECHANICI TVRDÍ, ŽE JE TO NÁSLEDEK PŘEHRÁNÍ SOFTWARU. JSEM OPRAVDU NAŠTVANÝ.
KNĚBORT
Mě zajímá to, jak budete postupovat proti dalším automobilkám? Je známo, že koncern VW není jediný, kdo měl toto v automobilech. Upřímně nechápu Vámi smyšlenou částku, když donedávna bylo za usmrcení přiznáváno 240.000,- Kč.... A Váš komentář o životním prostředí je směšný! Proč se neřekne kolik vyprodukují tankery? Proč se neřeší kolik bordelu vyprodukuje Čína?? Mám Octavii 1,6 TDI a jsem s ní spokojený. Ti co píší, že kvůli této kauze si VW už nepořídí, tak asi nevědí o ostatních :D xxxxx Vyjádření DieselGate: Koncern VW je jediný, který podváděl prokazatelně a v USA za to zaplatil 17 mld. USD. Sám se i k podvodu doznal. Doporučuji ke shlédnutí dokument oscarového režiséra Alexe Gibneyho Dirty Money, kde jsou praktiky VW podrobně popsány. V současné době proto zastupujeme klienty jen proti VW. Částka 125 000 Kč je odvozena od minimálního odškodnění v USA, přesnou výši ale určí soud, případně bude konsenzem mimosoudního vyrovnání. VW prokazatelně podváděl za účelem dosažení vyššího zisku (mj.promoval dotčená auta jako čistý diesel) a namontoval do aut zařízení, které uměle snižuje emise při měření, ale v reálném provozu až 40x překračuje stanovené limity. Problém poškozování životního prostředí je složitější, ale oxidy dusíku, které takto překračují normu prokazatelně poškozují lidské zdraví. Představte si ucpanou pražskou magistrálu stovkami aut a vynásobte si to čtyřiceti - vliv na bezprostřední okolí je devastující. Klienti ale zároveň mají reálný problém s tím, že VW jim přeinstalovává software a auto ztrácí deklarované jízdní vlastnosti (jak by se Vám např. líbila zvýšená spotřeba o 1l na 100km?). Zároveň jsou tady problémy s prodejností, které se budou zvyšovat, až k nám dorazí diesely z Německa. Tolik jen ve stručnosti, obrázek si udělejte sám. Je v pořádku, že jste s vozem spokojen, ale nemá to co dělat s poškozenými majiteli vozů. Děkujeme za názor.
M.P.
VW mám jsem spokojen a aféra je jako bublina,kterou rozpoutali různí advokáti,kteří se chtěji jako obvykle přiživit.Advokáti a soudci jsou žumpa ! xxxxx Vyjádření DieselGate: Jsme rádi, že jste spokojen s vozem koncernu VW, v tom případě nepotřebujete naše služby. Snažíme se pomoci lidem, kteří se cítí aférou poškozeni, což se Vás zřejmě netýká. Měl jste štěstí, že problémy s vozem se Vám vyhnuly a zároveň Vám nevadí, že Vás koncern obelhal namontováním součástky, která nadměrně poškozuje životní prostředí.
Tomáš Marný
Od koncernu jsem si po pečlivém přebírání koupil své první nové auto, které mi první dva roky dělalo jen radost. Bohužel se později ukázalo, že se ho týká kauza Diselgate, která pro mě díky tomu má silnou osobní rovinu. Z jednání koncernu jsem velmi zklamán. Z kraje jsem čekal uznání chyby a nabídku výměny vozu za nový zdarma nebo s minimálním doplatkem, což by bylo významné pozitivní gesto které by koncern v mých očích udrželo na morání výši. Cinknuté vozy mohl VW po opravě prodat, ale s přiznáním jiných technických parametrů. Bohužel očekávat pozitivního gesto bylo zřejmě naivní. Koncern zvolil taktiku zametání pod koberec a bagatelizace problému. Tento přístup mě velmi mrzí a byl bych velmi rád, aby se podařilo odškodnit majitele cinknutých vozů alespoň nátlakem, když už to VW odmítá udělat dobrovolně.
M.M.
Vlastním 9 roků vozidlo VW PASSAT 2.0 TDI - CR 140 PS s DPF. Zatím naprostá spokojenost . Jediná závada výměna škrtící klapky vzduchu. Spotřeba 4.7 -6 litrů. Olej a filtry měním sám po 13000 - 15000 km. V roce 2017 jsem obdržel dopis abych se dostavil do servisu na přehrání software. Chvíli jsem váhal, ale po přečtení recenzí nespokojených vlastníků vozidel , kteří změnu software provedli jsem se rozhodl , že vozidlo nechám s původním software. Jediné co mě mrzí je, že díky aféře dieselgate klesne cena vozidla při prodeji.
L.Ž.
Nenechal jsem se ukecat a nenechal jsem si přehrát software. Všichni co tak udělali toho litují a někteří dokonce auto prodávají s rozhodnutím, že značku Škoda a VW již nikdy více. Při každém servisu jsem neustále dotazován na možnost přehrání programu a již jsem tím také znechucen a přemýšlím o prodeji auta a přechodu na jinou značku. Nejhorší je představa, že při výměně oleje bude software v servisu přehrán a já to zjistím až časem a nikde se ničeho nedovolám. Škodovku (mám Octavii 1,6 TDI a jsem s ní spokojený nebýt dieselgate) a VW si již nikdy nepořídím.
J.V.
Vlastním vozidlo Škoda Octavia 2.0 TDI, které mělo rovněž nainstalovaný software, který klamal emisní měření. Problém nastal, když jsem v 7/2017 absolvoval servisní prohlídku, v rámci které mi software přehráli. Od té doby řeším soustavné problémy - výkon, spotřeba a hlavně zvýšené otáčky motoru. Neskutečný problém hlavně v zimním období - na vozidle nelze rozpoznat, kdy probíhá regenerace filtru DPF a při vypínání procesu se ničí právě nákladný filtr a samozřejmě i motor.
J.Z.
Po přehrání podvodného software se mému vozu zvýšila spotřeba zhruba o 0,5-0,7 litru na 100 km, zároveň začalo docházet k nečekaným závadám, které autorizovaný servis Škody řešil opětovným přehráním software.
A.V.